Home
برگ نخست
Downloads
دریافت فایل
Forums
تالار گفتگو
Your Account
صفحه شخصی

AhwazServer
وب سایت سجاد - آدرس جدید : www.1.Sajjad.ir: انجمنهای تخصصی

انجمنهای تخصصی سایت سجاد :: مشاهده موضوع - رژیم غذایی (کاهش وزن)
پرسشهای متداول
پرسشهای متداول
جستجو
جستجو
لیست اعضا
لیست اعضا
گروههای کاربران
گروههای کاربران
مدیران سایت
مدیران سایت
درجات
درجات
مشخصات فردی
مشخصات فردی
ورود
ورود
پیامهای خصوصی
پیامهای خصوصی
فهرست انجمنهای تخصصی سایت سجاد » بهداشت و سلامت

ارسال موضوع جدید   پاسخ دادن به این موضوع   تشکر کردن از تاپیک   Printer-friendly version
رژیم غذایی (کاهش وزن)
مشاهده موضوع قبلی :: مشاهده موضوع بعدی  
نویسنده پیام
hasan
مدير"عکاسي"،"شعر"،"طنز"
مدير


عضو شده در: 12 فروردین 1385
پست: 2699
محل سکونت: Yazd blank.gif


امتیاز: 844
دادن امتیاز
[وضعيت كاربر:آفلاین]

پست تاریخ: شنبه 11 آذر 1385 - 19:35    عنوان:  رژیم غذایی (کاهش وزن) پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

به نام خدا

اگر کوشش ميکنيد که بدون تحمل رنج گرسنگي از وزن خود بکاهيد، اين فهرست که شامل ده مورد از بهترين مواد غذايي مناسب با رژيم است، ميتواند براي شما مناسب باشد.
بنا به گفته سوزان برک (Susan Burke) متخصص تغذيه ارشد در eDiets، هيچ غذايي وجود ندارد که خوردن آن موجب کاهش وزن شود. از آنجايي که غذاها به خودي خود مانند دارو عمل نميکنند، نميتوانند گوارش شما را سريعتر کنند يا اينکه موجب شکسته شدن مولکولهاي چربي شوند. اما موادي وجود دارند که گنجانيدن آنها در برنامه تغذيه روزانه، موجب کم شدن کالري مصرفي و در نتيجه کاهش وزن ميشود.
او مي گويد:
"جايگزين کردن غذاهاي کم کالري و سرشار از فيبر به جاي مواد پر کالري و چرب موجب کاهش کالري دريافتي ميشود. به اين ترتيب بدن بهتر تغذيه ميشود، غذاها طعم بهتري دارند و وزن هم کاهش پيدا ميکند، اين اتفاق معجزه نيست و با يک محاسبه ساده صحت آن ثابت ميشود"
بنا به نظر سوزان، بهترين راه براي تبديل کردن بدن به يک دستگاه چربي سوز، افزايش دادن توده ماهيچه اي و کاستن از ذخيره چربي است. و تقويت عضلات بايد جزيي از برنامه روزانه کاهش وزن شما باشد.
او ده ماده غذايي را معرفي کرد که ميزان چربي آنها صفر يا در حد قابل چشم پوشي است. شما به طور حتم با چند تا از آنها آشنا هستيد اما يک يادآوري ضرري ندارد:

آب، هميشه آب
خب، اين اولين مورد فهرست، چندان "غذا" نيست اما آب يکي از بهترين مواد طبيعي براي کاهش اشتها است يکي از اجزا مهم هر رژيم خوب غذايي است. دانستن اينکه 80 درصد خون و مغز از آب تشکيل شده، حياتي بودن اين ماده بر شما آشکار ميشود. تحقيقات نشان داده اند که نوشيدن آب روند سوخت و ساز را سرعت ميبخشد.با توجه به اينکه تشنگي، معمولا به اشتباه به گرسنگي تعبير ميشود، سيراب نگهداشتن بدن از پرخوري جلوگيري ميکند.

چاي سبز
همانطور که اکثر افراد ميدانند، کافئين ميتواند سرعت سوخت و ساز بدن را افزايش دهد، اما اين ماده اثرات جانبي سوئي هم دارد. نوشيدن يک فنجان قهوه در روز مشکلي ايجاد نميکند، اما اگر به نوشيدن مايعي داغ علاقه داريد، چاي سبز را امتحان کنيد. اين نوشيدني عالي نه تنها سرعت گوارش را بالا ميبرد بلکه حاوي مواد ضد سرطان هم هست و از بروز مشکلات قلبي جلوگيري ميکند.

سالاد
اين بار که به رستوران رفتيد، به ياد داشته باشيد که اگر ابتدا يک سالاد بزرگ، پر از سبزيجات ترد و سالم سفارش دهيد، در طول صرف غذا چقدر راحت ميتوانيد اشتهاي خود را کنترل کنيد يا حتا غذاي اصلي بسيار مختصري سفارش دهيد
عادت کنيد که قبل از هر غذا سالاد ميل کنيد. به اين ترتيب براي غذاي اصلي جاي چنداني نخواهيد داشت و در ضمن بدون هيچ دردسري فيبر بيشتري مصرف کرده، کالري دريافتي بدن را کاهش ميدهيد و در نهايت بدون احساس گرسنگي، وزن کم ميکنيد.

لبنيات
اگر قصد کاهش وزن داريد، بد نيست که ذخيره لبنيات خانه را افزايش دهيد. کلسيم يکي از عناصر مهمي است که بايد در رژيمهاي کاهش وزن گنجانده شود و مصرف مواد لبني حاوي کلسيم نيز بسيار مفيد است. البته توجه داشته باشيد که از شير، ماست و پنير کم چربي يا بدون چربي استفاده کنيد و تا حد امکان از شير تازه استفاده کنيد نه شيرهايي که مدت دار هستند.

سوپ
سوپ نه تنها در وعده غذاي شبانه، بلکه در هر ساعت روز ميتواند يک ميان وعده مناسب باشد. بنا به جديدترين تحقيقات که در دانشگاه پنسيلوانيا صورت گرفته است، کساني که در رژيم خود، سوپ را به عنوان خوراکي ميان وعده صبح و ظهر انتخاب کرده اند، به طور متوسط 100 کالري کمتر از ديگران مصرف کرده اند.
سوپ هم، مانند سالاد عمل ميکند و با نيمه سير کردن شما، اشتهاي زيادي براي پرداختن به غذاهاي ديگر باقي نميگذارد. البته راز موفقيت در مصرف سوپ اين است که از سوپهايي ميل کنيد که فاقد خامه و چربي باشند و با سبزيجات، آب گوجه فرنگي و آب مرغ يا گوشت بدون چربي تهيه شده باشند.

دانه کامل
استفاده از نانهاي گندم يا جوي کامل، سرشار از فيبر است و به سرعت موجب سيري ميشود. نانهاي سفيد موجب بهم خوردن تعادل قند خون ميشوند در حالي که غلات کامل (چه به صورت نان، برشتوک يا پخته شده در آش و سوپ) به خاطر دير هضم بودن، سرعت هضم غذا را کاهش داده و موجب ميشوند که مدت بيشتري احساس سيري کنيد.

بوقلمون
پروتئين هم يکي از اجزا مهم يک رژيم غذايي صحيح است و موجب ساخته شدن بافت ماهيچه اي و سوخته شدن چربي است. گوشت بدون چربي سينه بوقلمون، غذاي مورد علاقه ورزشکاران و بدن سازان است زيرا هر 85 گرم آن تنها 120 کالري دارد و حاوي 26 گرم پروتئين سير کننده، 1 گرم چربي بوده و به هيچ وجه چربي اشباع شده ندارد.

جو دوسر
جو دوسر پرک شده پخته شده در شير بدون چربي، بهترين غذا براي صبحانه است. اين غذا که در فهرست کربوهيدراتهاي مفيد قرار دارد، منبع مواد ضد کلسترول و فيبرهاي حلال چربي است و شما را در طول روز سير و پر انرژي نگه ميدارد. توجه کنيد که از انواع آماده آن استفاده نکنيد زيرا فاقد ويتامين، مواد معدني و فيبر کافي هستند.

ميوه و سبزيجات
ميوه و سبزيجات تازه طبيعي است که شما نميتوانيد بدون وجود اين مواد يک رژيم موفق و سالم داشته باشيد. فيبرهاي حلال چربي و فيبرهاي ساده موجود در ميوه و سبزي به علاوه آب موجود در آنها، اين مواد را به غذاهايي چربي سوز تبديل کرده است. هرچه ميل داريد سبزي تازه و ميوه ميل کنيد و با کاستن از کالري دريافتي بدن، وزن خود را کاهش دهيد.

_________________

بازگشت به بالای صفحه

خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی ارسال email شناسه عضویت در Yahoo Messenger
تشکرها از این تاپیک
hasan از این تاپیک تشکر میکنم 
نمایش پستها:   
ارسال موضوع جدید   پاسخ دادن به این موضوع   تشکر کردن از تاپیک   Printer-friendly version تمام زمانها بر حسب GMT + 3.5 Hours می‌باشند
صفحه 1 از 1


 

پرش به:  
شما نمی توانید در این بخش موضوع جدید پست کنید
شما نمی توانید در این بخش به موضوعها پاسخ دهید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش ویرایش کنید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش حذف کنید
شما نمی توانید در این بخش رای دهید

Powered by phpBB © 2001 phpBB Group
قالب فارسی شده توسط ایران یاد

INP-Nuke Copyright © 2005-2006 IranNuke Portal
Powered by  MyPagerank.Net
PHP-Nuke © 2004 by Francisco Burzi | INP-Nuke Copyright © 2005-2006 IranNuke Portal

مدت زمان ایجاد صفحه : 0.06 ثانیه