Home
برگ نخست
Downloads
دریافت فایل
Forums
تالار گفتگو
Your Account
صفحه شخصی

AhwazServer
وب سایت سجاد - آدرس جدید : www.1.Sajjad.ir: انجمنهای تخصصی

انجمنهای تخصصی سایت سجاد :: مشاهده موضوع - چرا باید هشت لیوان آب در طول روز نوشید؟!
پرسشهای متداول
پرسشهای متداول
جستجو
جستجو
لیست اعضا
لیست اعضا
گروههای کاربران
گروههای کاربران
مدیران سایت
مدیران سایت
درجات
درجات
مشخصات فردی
مشخصات فردی
ورود
ورود
پیامهای خصوصی
پیامهای خصوصی
فهرست انجمنهای تخصصی سایت سجاد » بهداشت و سلامت

ارسال موضوع جدید   پاسخ دادن به این موضوع   تشکر کردن از تاپیک   Printer-friendly version
چرا باید هشت لیوان آب در طول روز نوشید؟!
مشاهده موضوع قبلی :: مشاهده موضوع بعدی  
نویسنده پیام
Sajjad
ناظر سايت
ناظر سايت


عضو شده در: 17 دی 1384
پست: 6095
محل سکونت: اهواز iran.gif


امتیاز: 3245
دادن امتیاز
[وضعيت كاربر:آفلاین]

پست تاریخ: یکشنبه 16 دی 1386 - 08:02    عنوان:  چرا باید هشت لیوان آب در طول روز نوشید؟! پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول


چرا باید هشت لیوان آب در طول روز نوشید؟!



به طور مطلوب دریافت آب بدن، باید برای تامین نیازهای متابولیک، تعادل دفع محسوس و نامحسوس آب و نیز حفظ غلظت قابل تحمل مواد محلول در ادرار کافی باشد. آیا این کار آسان به نظر می‌رسد؟

نیاز متابولیکی تحت تاثیر اندازه و ترکیب بدن، فعالیت بدنی و تب است. دفع محسوس آب (غیر از دفع کلیوی) مانند آب دفع شده در عرق‌ و نیز دفع غیرمحسوس از طریق ریه‌ها، مطابق با میزان فعالیت، ارتفاع از سطح دریا، میزان رطوبت و درجه حرارت محیط تغییر می کند. میزان مواد موجود در مایعات کلیه، به ترکیب رژیم غذایی فرد بستگی دارد. با توجه به نکات یاد شده و دیگر متغیرهایی که بر میزان مورد نیاز آب تاثیر می‌گذارند، واضح است که برآورد نیاز هر فرد به آب کاری ساده بوده و نیاز افراد مختلف به آب متفاوت می‌باشد. با این حال اغلب مردم با این توصیه که " بزرگسالان باید 8 لیوان در روز آب بنوشند"، آشنا هستند. این توصیه از کجا به دست آمده و آیا در مورد همه صدق می کند یا خیر؟

یک میلی لیتر آب به ازای هر یک کیلو کالری انرژی دریافتی برای بزرگسالان در شرایط متعارف توصیه می‌شود.

به نظر می رسد توصیه‌ی مصرف 8 لیوان آب در روز از این جا حاصل شده که برای بیان اهمیت مصرف کافی آب، راهنمای خاصی مورد نیاز بوده و در عین حال این توصیه برای عموم مردم قابل درک و فهم است.

عملاً یک سی سی آب به ازای هر کیلو کالری انرژی دریافتی برای بزرگسالان در شرایط متعارف توصیه می‌شود. مدل‌های بالینی اغلب براساس یک مرد 70 کیلوگرمی پایه ریزی شده‌اند. انرژی مورد نیاز برای یک مرد 19 تا 50 ساله حدود 38 تا 41 کیلوکالری به ازای کیلوگرم وزن برای فعالیت سبک و متوسط در روز است. این یعنی 2260 تا 2870 سی سی یا حدود 11 تا 12 لیوان آب در روز. غذاهای جامد تقریباً 3 لیوان آب و اکسید اسیون مواد غذایی حدود یک لیوان آب را در روز برای بدن تامین می‌کنند. پس حدود 7 تا 8 لیوان آب در طول روز باید مصرف شود.

نوشیدن 8 لیوان قهوه برابر نوشیدن 8 لیوان آب نیست، زیرا قهوه دارای کافئین است و کافئین باعث افزایش دفع ادرار می‌شوند.

کاهش مزمن آب بدن موجب کاهش فعالیت غدد بزاقی، افزایش خطر ایجاد سنگ‌های کلیوی در افراد مستعد، سرطان سینه و چاقی در دوران کودکی می‌شود.

آیا به علت اینکه راهنما براساس یک مرد 70 کیلوگرمی پایه‌ریزی شده کاربرد آن محدود است؟

وجود اختلاف زیاد مثلاً تفاوت در وزن، ترکیب بدن، میزان فعالیت یا شرایط محیطی باعث می‌شوند که این توصیه کمتر قابل استفاده باشد. برای افرادی که خیلی کم وزن تر یا سنگین تر از این میزان متوسط هستند مقدار آب مورد نیاز روزانه به شکل زیر قابل محاسبه می‌باشد:

100 میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن برای 10 کیلوگرم اول

50 میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن برای 10کیلوگرم دوم

15 تا 20 میلی لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن برای مابقی وزن

برای مثال آب مورد نیاز یک فرد 40 ساله با 170 کیلوگرم وزن به شکل زیر محاسبه می‌گردد:

(1000 سی‌سی = 10 کیلوگرم اول) + (500 سی‌‌سی = 10 کیلوگرم دوم) + (3000 سی‌سی = 150 کیلوگرم باقی مانده) = 4500 سی‌سی

فردی با این سایز احتمالاً آب بیشتری از طریق مواد جامد دریافت می‌نماید؛ چرا که میزان بیشتری غذا می‌خورد. با این حال میزان آب مورد نیاز روزانه‌ی او حدود 14 لیوان می‌باشد.

با استفاده از این روش آب مورد نیاز روزانه‌ی یک فرد 70 کیلوگرمی، 2500 سی‌سی است. به طور تقریبی به ازای هر 12 کیلوگرم وزن بیشتر از 70 کیلوگرم (برای افراد زیر 50 سال) یک لیوان آب اضافی مورد نیاز می‌باشد.

افراد سالم به ندرت با مصرف بیش از حد آب در معرض مسمومیت با آب قرار می‌گیرند. برعکس، افراد بیشتر در معرض از دست رفتن آب بدن هستند. از دست رفتن فقط 2 درصد از آب بدن موجب اختلالات فیزیولوژیک می گردد. کاهش مزمن آب بدن موجب کاهش فعالیت غدد بزاقی، افزایش خطر ایجاد سنگ‌های کلیوی در افراد مستعد، سرطان سینه و چاقی در دوران کودکی می‌شود.

پس برای حفظ سلامتی خود در طول روز آب بنوشید.

منبع : ماهنامه تغذیه و سلامت

_________________

آخرين پستهاي انجمن
<< قوانين و شرايط استفاده از انجمنها >>
<< لطفا سعي کنيد به انجمنهاي مشابه اينجا نريد >>
<< روش ديدن نامه هاي جديد >>
<< کد آخرين ارسالهاي انجمنهاي تخصصي سايت سجاد >>

بازگشت به بالای صفحه

خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی مشاهده وب سایت این کاربر شناسه عضویت در Yahoo Messenger شناسه عضویت در MSN Messenger
تشکرها از این تاپیک
Sajjad از این تاپیک تشکر میکنم 
fati
کاربر قديمي
کاربر قديمي


عضو شده در: 2 مهر 1385
پست: 1163
محل سکونت: تهران iran.gif


امتیاز: 1135
دادن امتیاز
[وضعيت كاربر:آفلاین]

پست تاریخ: سه‌شنبه 21 خرداد 1387 - 23:19    عنوان:   پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

آب درمانی

در ژاپن مرسوم است بسیاری از مردم هر روز به محض بیدار شدن از خواب آب بنوشند . امروزه آزمایشات پزشکی ارزش این رسم را کاملا روشن ساخته است .
یافته های یک انجمن پزشکی در ژاپن مشخص کرده نوشیدن آب در درمان بسیاری بیماری ها موثر است . بیماری هایی همچون ؛ انواع سردردها ، آرتروز ( ورم مفاصل ) ، ضربان قلب بالا ، صرع چاقی زیاد از حد ، بیناری های مرتبط با کلیه و مجاری ادرار ، حالت تهوع ، ورم معده ، اسهال ، دیابت ، یبوست ، بیماری های چشمی ، سل ، بیماری های رحمی ، سرطان ها ،بیماری های گوش و حلق و بینی و ...

روش درمان

1- به محض بیدار شدن از خواب ، قبل از مسواک زدن ، چهار لیوان آب بنوشید .
2- سپس مسواک بزنید و دست و صورت تان را بشویید ، ولی تا 45 دقیقه از خوردن صبحانه یا نوشیدن هر چیزی خودداری کنید .
3- بعد از 45 دقیقه می توانید خوردن و نوشیدن را آغاز کنید .
باید از روزی یک لیوان شروع کنند و به تدزیج مقدار آن را افزایش دهند .

درمان هر نوع بیماری با آب ، مدت زمان مشخصی دارد که در زیر آمده است :

فشار خون بالا : 30 روز
ورم معده : 10 روز
دیابت : 30 روز
یبوست مزاج : 10 روز
سرطان : 180 روز
سل : 90 روز
بیمارانی که از ورم مفاصل رنج می برند باید این روش درمانی را در هفته اول به مدت سه روز ، و از هفته دوم به صورت روزانه به کار بندند .
توجه کنید که این روش درمان هیچ عوارض جانبی ندارد و تنها موضوع ناراحت کننده این است که در شروع درمان ممکن است به دفعات به دستشویی بروید .
خوب است این روش را به صورت یک عادت روزانه درآوریم .

نوشیدن آب بعد از غذا

چینی ها و ژاپنی ها به هنگام صرف غذا به جای آب سرد ، چای داغ می نوشند ! ما هم بهتر است عادت های نوشیدن را از آن ها یاد بگیریم . بد نیست کسانی که به همراه غذا ، یا درست بعد از غذا آب یا نوشیدنی سرد می نوشند ، این چنذ سطر را با دقت مطالعه کنند :
نوشیدن آب سرد پس از صرف غذا بسیار می چسبد ! ولی سردی آب یا نوشابه باعث انجماد چربی موجود در غذایی می شود که چند لحظه پیش صرف کرده اید . این عمل باعث تاخیر در هضم می شود . وقتی این لجن جامد « چربی جامد در بدن » در مجاورت اسید معده قرار می گیرد ، سریعا شکسته می شود و قبل از غذا توسط روده ها جذب می شود . این چربی در جدار روده جای می گیرد و همانند لایه ای آن را پوشش می دهد . اولین تاثیر این است که غذا به خوبی هضم نمی شود پس از مدتی کوتاه این لایه ها به چربی مبدل می شوند که یکی از دلایل سرطان است . بنابر این بهتر است به جای آب سرد ، پس از غذا آب ولرم نوشیده شود .

_________________


هرکه در سینه دلی داشت به دلداری داد
دل نفرین شده ماست که تنهاست هنوز

بازگشت به بالای صفحه

خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی شناسه عضویت در Yahoo Messenger
نمایش پستها:   
ارسال موضوع جدید   پاسخ دادن به این موضوع   تشکر کردن از تاپیک   Printer-friendly version تمام زمانها بر حسب GMT + 3.5 Hours می‌باشند
صفحه 1 از 1


 

پرش به:  
شما نمی توانید در این بخش موضوع جدید پست کنید
شما نمی توانید در این بخش به موضوعها پاسخ دهید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش ویرایش کنید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش حذف کنید
شما نمی توانید در این بخش رای دهید

Powered by phpBB © 2001 phpBB Group
قالب فارسی شده توسط ایران یاد

INP-Nuke Copyright © 2005-2006 IranNuke Portal
Powered by  MyPagerank.Net
PHP-Nuke © 2004 by Francisco Burzi | INP-Nuke Copyright © 2005-2006 IranNuke Portal

مدت زمان ایجاد صفحه : 0.05 ثانیه