Home
برگ نخست
Downloads
دریافت فایل
Forums
تالار گفتگو
Your Account
صفحه شخصی

AhwazServer
وب سایت سجاد - آدرس جدید : www.1.Sajjad.ir: انجمنهای تخصصی

انجمنهای تخصصی سایت سجاد :: مشاهده موضوع - زندگینامه مرحوم " قیصر امین پور "
پرسشهای متداول
پرسشهای متداول
جستجو
جستجو
لیست اعضا
لیست اعضا
گروههای کاربران
گروههای کاربران
مدیران سایت
مدیران سایت
درجات
درجات
مشخصات فردی
مشخصات فردی
ورود
ورود
پیامهای خصوصی
پیامهای خصوصی
فهرست انجمنهای تخصصی سایت سجاد » شعر و ادبیات

ارسال موضوع جدید   پاسخ دادن به این موضوع   تشکر کردن از تاپیک   Printer-friendly version
زندگینامه مرحوم " قیصر امین پور "
مشاهده موضوع قبلی :: مشاهده موضوع بعدی  
نویسنده پیام
Sajjad
ناظر سايت
ناظر سايت


عضو شده در: 17 دی 1384
پست: 6095
محل سکونت: اهواز iran.gif


امتیاز: 3245
دادن امتیاز
[وضعيت كاربر:آفلاین]

پست تاریخ: یکشنبه 13 آبان 1386 - 07:02    عنوان:  زندگینامه مرحوم " قیصر امین پور " پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

قيصر امين پور




زندگينامه

قيصر امين‏پور متولد دوم ارديبهشت 1338 دزفول است .وي تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در گتوند و دزفول به پايان برد سپس به تهران آمد و دکتراي خود را در رشته زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران در سال 1376اخذ کرد. وي فعاليت هنري خود را از حوزه انديشه و هنر اسلامي در سال 1358 آغاز کرد .
در سال 1367 سردبير مجله سروش نوجوان شدو از همين سال تاکنون در دانشگاه الزهرا و دانشگاه تهران به تدريس اشتغال دارد.
در سال 1382 نيز به عنوان عضو فرهنگستان ادب و زبان فارسي انتخاب شد.
اولين مجموعه شعرش را با عنوان "تنفس صبح" که بخش عمده آن غزل بود و حدود بيست قطعه شعر آزاد؛ از سوى انتشارات حوزه هنرى در سال 63 منتشر کرد و در همين سال دومين مجموعه شعرش "در کوچه آفتاب" را در قطع پالتويى توسط انتشارات حوزه هنرى وابسته به سازمان تبليغات اسلامى به بازار فرستاد.
در سال 1365 "منظومه ظهر روز دهم" توسط انتشارات برگ وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى به بازار مى‏آيد که شاعر در اين منظومه 28 صفحه‏اى ظهر عاشورا، غوغاى کربلا و تنهايى عشق را به عنوان جوهره سروده بلندش در نظر مى‏گيرد. سال 69 برگزيده دو دفتر تنفس صبح و در کوچه آفتاب با عنوان »گزيده دو دفتر شعر« از سوى انتشارات سروش از وى منتشر مى‏شود. »
"آينه ‏هاى ناگهان" تحول کيفى و کمى امين‏پور را بازتاب مى‏دهد؛ در اين مرحله امين‏پور به درک روشن‏ترى از شعر و ادبيات مى‏رسد. اشعار اين دفتر نشان از تفکر و انديشه‏اى مى‏دهد که در ساختارى نو عرضه مى‏شود. آينه ‏هاى ناگهان، امين‏پور را به عنوان شاعرى تأثيرگذار در طيف هنرمندان پيشرو انقلاب تثبيت مى‏کند و از آن سو نيز موجوديت شاعرى از نسل جديد به رسميت شناخته مى‏شود.
در اواسط دهه هفتاد دومين دفتر از اشعار امين‏پور با عنوان "آينه ‏هاى ناگهان 2"منتشر مى‏شود که حاوى اشعارى است که بعدها در کتاب‏هاى درسى به عنوان نمونه ‏هايى از شعرهاى موفق نسل انقلاب مى‏آيد.
در همين دوران است که برخى از اشعار وى همراه با موسيقى تبديل به ترانه ‏هايى مى‏شود که زمزمه لب‏هاى پير و جوان مى‏گردد. پس از تثبيت و اشتهار، ناشران معتبر بخش خصوصى علاقه خود را به چاپ اشعار امين‏پور نشان مى‏دهند و در اولين گام، انتشارات مرواريد گزينه اشعار او را در کنار گزينه اشعار شاملو، فروغ، نيما و... به دست چاپ مى‏سپارد که در سال 78 به بازار مى‏آيد. "گل‏ها همه آفتابگردانند" جديدترين کتاب امين‏پور نيز در سال 81 از سوى انتشارات مرواريد منتشر شد که به چاپ‏هاى متعدد رسيد و با استقبال خوبى روبه‏رو شد.
دکتر قيصر امين ‏پور در سال 1382 علي رغم تمايلش از سردبيري سروش نوجوان استعفا داد ، و هم‏اکنون ضمن عضويت در فرهنگستان زبان و ادبيات فارسى؛ در دانشگاه تهران و الزهرا تدريس مي کند وبه کارهاى پژوهشى مشغول است.

ويژگي سخن

قيصر امين پور پيش از آنکه به عنوان شاعر کودک و نوجوان به شمار آيد در جامعه ادبي امروز به خاطر ويژگي هاي شعري اش شناخته شده است و شعرهاي عمومي اش بيشتر از شعرهاي کودکانه و نوجوانانه اش بر سر زبانهاست. از نيمه ي دوم دهه شصت بود که قيصر امين پور به ثبات زبان و انديشه در شعرش دست يافت. هر چند جامعه ادبي او را به عنوان يک اديب آکادميک و استاد دانشگاه مي شناسد ولي حوزه ادبيات کودکان و نوجوانان هنوز قيصر را از آن خود مي داند. دو دفتر "به قول پرستو" و "مثل چشمه- مثل رود" آوازه خوبي دارند.
در طليعه دفتر "به قول پرستو" شاعر با طرح چند پرسش ارتباط خود را با مخاطب آغاز مي کند:
چرا مردم قفس را آفريدند؟ ----- چرا پروانه را از شاخه چيدند؟
چرا پروازها را پر شکستند؟----- چرا آوازها را سر بريدند؟

قالبهاي مورد علاقه همين پور عبارتند ار:چهارپاره – غزل – دو بيتي- قالب نيمايي- مثنوي

ويژگي هاي شعري

الف: مضمون بکر
هوشياري و دقت نظر امين پور از او شاعري مضمون ياب و نکته پرداز ساخته است. مضمون يابي و نکته پردازي او از نوعي نيست که وي را از واقعيت ها دور ساخته و نازک انديشي هاي معما گونه را به ذهن و زبانش راه دهد. (مثل شاعران سبک هندي)
ويژگي زبان او در عين سادگي و رواني، از زيبايي چشمگيري برخوردار است.
مثلاً شعرهاي لحظه سبز دعا- حضور لاله ها- لحظه شعر گفتن

ب: انديشه هاي نو
يک تفکر سنتي در اين مورد بر اين باور است که هر چه بوده، گذشتگان و ديگران سروده و نوشته اند. پس آنچه سروده و نوشته مي شود، تازگي و طراوت ندارد و دست کم تفسيري از آثار آنان است. اما پاسخي ديگر هست که مي گويد: همه چيز را همگان دانند و همگان هنوز و به خلق و کشف مدام هنري باور دارند.
قيصر يکي از شاعراني است که در اين زمينه تلاش خوبي را سرگرفت.
در قطعه "راه بالا رفتن" اين نوگرايي در مضمون و انديشه ديده مي شود.

ج: زبان امروزي
امين پور در شعرهايش مي کوشد از زبان امروزي در نهايت سلاست و رواني استفاده کند و رعايت کامل قوانين بکار گرفتن فرهنگ کنايات و اصلاحات به جمعيت زبان او کمک مي کند. او در شعر "بال هاي کودکي" بيش از هر شعري فرهنگ زباني توده مردم را وارد کرده است.

د: گوناگوني موضوعات
موضوعات برگزيده او ،عام و متعلق به نوجوانان و مردم است و تازگي و طراوت خوبي دارند و اين فعاليت و حجم ذهنيت او را نشان مي دهد.

هـ: وزن
يکي از راههاي ارتباط با کودکان و نوجوانان در شعر استفاده از وزن ريتميک و واژه هاي موزون و خوش آهنگ است و امين پور از اين اوزان و نيز ديگر اوزان براي عام در شعرهايش به تنوع استفاده کرده است.

نمونه شعر
خلاصه خوبيها براي امام خميني، از کتاب تنفس صبح

لبخند تو خلاصه خوبيهاست ----- لختي بخند خنده گل زيباست
پيشانيت تنفس يک صبح است ----- صبحي که انتهاي شب يلداست
در چشمت از حضور کبوترها----- هر لحظه مثل صحن حرم غوغاست
رنگين کمان عشق اهورايي----- از پشت شيشه دل تو پيداست
فرياد تو تلاطم يک طوفان----- آرامشت تلاوت يک درياست
با ما بدون فاصله صحبت کن----- اي آن که ارتفاع تو دور از ماست

قصير امين پور، در حوزه ي شعر کودک و نوجوان نامي آشناست ولي مانند بعضي از شاعران، در حوزه ي شعر کودک مکث چنداني از خود نشان نداد و بيشتر توجه خود را به نوجوانان معطوف داشت. نمونه آثار او در بخش شعر نوجوان: مثل چشمه، مثل رود(1368)- به قول پرستو(1375)- تنفس صبح(1363)- در کوچه انقلاب (1363)

راز زندگي: از کتاب به قول پرستو- نشر زلال- چاپ اول 1375

غنچه با دل گرفته گفت:
زندگي
لب زخنده بستن است
گوشه اي درون خود نشستن است
گل به خنده گفت
زندگي شکفتن است
با زبان سبز راز گفتن است
گفتگوي غنچه وگل از درون با غچه باز هم به گوش مي رسد
تو چه فکر ميکني
کدام يک درست گفته اند
من فکر مي کنم گل به راز زندگي اشاره کرده است
هر چه باشد اوگل است
گل يکي دو پيرهن بيشتر ز غنچه پاره کرده است!


آثار

1- تنفس صبح
2- در کوچه آفتاب
3- مثل چشمه ، مثل رود
4- ظهر روز دهم
5- آينه‏ هاي ناگهان
6- گل‏ها همه آفتابگردانند
7- گزينه اشعار « مرواريد »
8- بي بال پريدن
9- طوفان در پرانتز
10- به قول پرستو « مجموعه شعر نوجوان »
11-سنت و نو آوري در شعر معاصر



منبع: دانشنامه رشد

_________________

آخرين پستهاي انجمن
<< قوانين و شرايط استفاده از انجمنها >>
<< لطفا سعي کنيد به انجمنهاي مشابه اينجا نريد >>
<< روش ديدن نامه هاي جديد >>
<< کد آخرين ارسالهاي انجمنهاي تخصصي سايت سجاد >>


این مطلب آخرین بار توسط Sajjad در یکشنبه 13 آبان 1386 - 07:34 ، و در مجموع 1 بار ویرایش شده است.

بازگشت به بالای صفحه

خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی مشاهده وب سایت این کاربر شناسه عضویت در Yahoo Messenger شناسه عضویت در MSN Messenger
تشکرها از این تاپیک
Sajjad از این تاپیک تشکر میکنم 
Sajjad
ناظر سايت
ناظر سايت


عضو شده در: 17 دی 1384
پست: 6095
محل سکونت: اهواز iran.gif


امتیاز: 3245
دادن امتیاز
[وضعيت كاربر:آفلاین]

پست تاریخ: یکشنبه 13 آبان 1386 - 07:30    عنوان:   پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول


زندگينامه مرحوم قيصر امين پور

08/آبان/1386

دكتر قيصر امين پور شاعر، اديب و فارسي پژوه كه در سال 1338 در گتوند خوزستان به دنيا آمد بامداد امروز در بيمارستان دي دار فاني را وداع گفت.

دكتر قيصر امين پور، رشته هاي تحصيلي مختلفي را تجربه كرد وي سال 57 از رشته دامپزشكي دانشگاه تهران ترك تحصيل كرد. امين پور همچنين از رشته علوم اجتماعي دانشگاه تهران در سال 1363 ترك تحصيل كرد و در سال 1376 با راهنمايي دكتر شفعي كدكني موفق به اخذ دكتراي ادبيات فارسي از دانشگاه تهران شد.

وي همچنين تدريس در دانشگاه الزهرا 70 - 1367 و تدريس در دانشگاه تهران از سال 1370 تاكنون را عهده دار بوده است.
امين پور دبير شعر هفته نامه سروش طي سال هاي 71-60، سردبير ماهنامه ادبي - هنري سروش نوجوان 83- 67، عضو پيوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسي بوده است.

"ظهر روز دهم" (برنده جايزه جشنواره كتاب كانون پرورش فكري)؛ "به قول پرستو" (برنده جايزه جشنواره كتاب كانون پرورش فكري)؛ "تنفس صبح"، "در كوچه آفتاب"، "منظومه روز دهم"، "توفان در پرانتز"، "بي بال پريدن"، "گلها همه آفتاب گردانند" از جمله آثار وي هستند.

وي برنده تنديس مرغ آمين 1368، برنده تنديس ماه طلايي (برگزيده شعر كودك و نوجوان 20 سال انقلاب) است.

اگر بخواهيم شعري از جنگ بگوييم حتماً سرآمد شاعران آن، قيصر امين پور به يادمان خواهد آمد همانكه روزگاري سروده بود:

مي خواستم شعري براي جنگ بگويم
ديدم نمي شود
ديگر قلم زبان دلم نيست.
گفت:
بايد زمين گذاشت قلم ها را
ديگر سلاح سرد سخن كار ساز نيست
بايد براي جنگ
از لوله تفنگ بخوانم
با واژه فشنگ


قيصر امين پور در آستانه دهه پنجم عمرش اما ديگر به دنبال واژه و فشنگ نيست. چه مدتهاست كه زادگاه و سرزمين مادري اش به دور از وضعيت خطر و آژير قرمز نفس مي كشد. با اين همه گويي غبار آن سالهاي نه چندان همچنان بر چهره شاعر خانه هاي خونين و عروسك خون آلود تازه مانده كه گاه به گاه به ياد آن ايام داغ ولي تازه مي كند. گر چه اين حرمهاي داغ دلش را ديوار هم توان شنيدن نداشته است. از همين روست شايد كه امين پور لحظه هاي كاغذي اش را مي سرايد و مي گويد:

خسته ام از آرزوها، آرزوهاي شعاري
شوق پرواز مجازي، بال هاي استعاري

لحظه هاي كاغذي را روز و شب تكرار كردن
خاطرات بايگاني، زندگي هاي اداري

آفتاب زرد وغمگين، پله هاي رو به پايين
سقف هاي سرد و سنگين، آسمان هاي اجاري

عصر جدول هاي خالي، پارك هاي اين حوالي
پرسه هاي بي خيالي، نيمكت هاي خماري

رونوشت روزها را روي هم سنجاق كردم:
شنبه هاي بي پناهي، جمعه هاي بي قراري

عاقبت پرونده ام را با غبار آرزوها
خاك خواهد بست روزي، باد خواهد برد باري

روي ميز خالي من، صفحه باز حوادث
درستون تسليت ها، نامي از مايادگاري


قيصر امين پور، چنانچه از شعرهايش مي آيد، جنوبي است و اهل گتوند . منطقه اي در محدوده دزفول. به همين خاطر هست كه جنگ را مي توان در اشعار روزگار جواني اش به ديده ذهن ديد و پريشان شد و باريد. او كه در سال 1338 متولد شده، تا سال 1357 در همان منطقه به تحصيل پرداخت و در اين سال بود كه براي ادامه تحصيلات و ورود به دانشگاه تهران عزيمت كرد.

امين پور جوان در بدو ورودش به تهران و آغاز تحصيلات دانشگاهي جذب حوزه هنري آن سالها مي شود و آشنايي اش با شاعران جواني كه در حوزه هنري گردآمده بودند او را به حضور در جمع آنان كشاند و باعث شد تا او تحت تأثير ياران هم سلك و مرامش و به اشتياق شاعرانگي هايش رشته تحصيلي اش را از علوم اجتماعي به ادبيات تغيير دهد.

او در سال 1366 به همراه دوستان نويسنده و شاعرش، بيوك ملكي و فريدون عموزاده خليلي، نشريه سروش نوجوان را طراحي و منتشر كرد كه تا چندي پيش هم انتشار اين مجله و مسؤوليت قيصر امين پور در سمت سردبيري ادامه داشت.

از سال 1367 امين پور تدريس در دانشگاه الزهرا را آغاز كرد و دبيري بخش ادبيات فصلنامه هنر و مسؤوليت در دفتر شعر جوان را به كارهاي خود ضميمه كرد كه تاكنون ادامه دارد. امين پور در سال 1376 با دفاع از رساله خود با عنوان سنت و نو آوري در شعر معاصر كه با راهنمايي دكتر محمدرضا شفيعي كدكني به سامان رسيده بود و موفق به اخذ مدرك دكتراي ادبيات فارسي از دانشگاه تهران شد و بعدها اين پايان نامه در شمارگان بالايي به چاپ رسيد.

قيصر امين پور درباره اين اثر مي گويد: پيشنهاد بررسي درباره اين موضوع از طرف استاد ارجمند دكتر شفيعي كدكني بود و من از ميان موضوعات مختلف، اين موضوع را به ضرورت بحث سنت و نوآوري، براي پايان نامه دكتري برگزيدم.

او مي گويد: دشواري كار آنجا بود كه چون من به نسلي آرمانگرا تعلق دارم و كار ادبي و خلاق را براي خود انجام مي دهم، شعري كه دلم مي خواهد مي نويسم و هيچ كس هم در آن دخالت ندارد، فكر كردم در كار تحقيقي هم مي شود، اين گونه بود؛ اما چنين نبود.

او ادامه مي دهد: به هر حال من، آدمي دوزيست بودم. هم در مطبوعات هستم و هم در دانشگاه. دانشگاه از من توقعي داشت و لابد انتظار داشت از چشم انداز سنت، نوآوري را بررسي كنم و دوستان مطبوعات بر عكس. بين اين دو ديدگاه سرگردان بودن مشكل كار من بود و موقعي اين مسأله حل شد كه تصميم گرفتم يك چشم سوم برگزينم و به قول گادامر يك جور فاصله گرايي.

با اين همه آنچه پس از بررسي اين كتاب نصيب خواننده مي شود، اين موضوع است كه امين پور در اين كتاب قصد نداشته تا تاريخ معاصر ادبيات را به رشته تحرير درآورد. چه ،كار اين كتاب به جاي اينكه تاريخ ادبيات باشد، اين است كه سنت و نو آوري را با توجه به تفكيك تعاريف سنت به معناي ديني و ادبي، به شكل دو عرصه لازم و ملزوم نگاه مي كند. او در اين كتاب از نظريه پردازي پرهيز كرده و به بررسي مكاتب مختلف پرداخته است.

گرچه اين كتاب در سال 1372 آماده به چاپ بود اما به اقتضاي اينگونه پژوهشهاي دانشگاهي دامنه موضوع معين و محدود بود و تبديل آن به كتاب نيازمند گسترش و پرورش يا پردازش بيشتر بود. پس قيصر امين پور به اميد ادامه پژوهش و كشاندن دامنه سخن تا شعر امروز و شاخه هاي گونه گونش، در چاپ آن تا سال 1383 دريغ كرد. با اين همه خودش مي گويد: دريغا كه در اين درنگ 5 ساله، از بسياري كار و گرفتاري و بيماري و ديگر پيشامدهاي ناگوار روزگار، حتي فرصت و فراغت بازنگري در آن را نداشته ام چه رسد به بازنگاري.

آثار قيصر امين پور در محافل و جشنواره هاي ادبي همواره مطرح بوده و هستند. چنانكه او درسال 1368 توانست تنديس مرغ آمين را از جايزه ويژه نيما دريافت كند و دو كتابش با نام هاي ظهر روز دهم و به قولي پرستو در همان سالهاي نشريعني در سال هاي 1365 و 1375 جايزه جشنواره كتاب كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان را از آن خود كرد.

قيصر امين پور همچنين جايزه تنديس ماه طلايي را كه به برگزيدگان شعر كودك و نوجوان 20 ساله اخير تقديم شده است، به دست آورده است.

چنانچه پيش از اين آمد امين پور محصول تلاش فكري سالهاي 57 و نسل دوم انقلاب است. او كه در سال 1357 زادگاهش را براي تحصيل در رشته دامپزشكي در دانشگاه تهران ترك كرده بود و پس از مدتي از اين رشته انصراف داده بود و به رشته علوم اجتماعي نقل مكان كرده بود و باز هم اين رشته را پس زد و در رشته موردعلاقه اش ادبيات سرانجام گرفته بود، در همان سالها در شكل گيري حلقه هنري و انديشه اسلامي در حوزه هنري با افرادي چون سيد حسن حسيني، سلمان هراتي، محسن مخملباف، حسام الدين سراج، محمدعلي محمدي، يوسفعلي مير شكاك، حسين خسروجردي و ... همكاري داشت. گروهي كه بنيانگذاران جوان حوزه هنري نام گرفتند و بعد ترها چهره هايي چون سهيل محمودي، ساعد باقري، عبدالملكيان، كاكايي و فاطمه راكعي و عليرضا قزوه نيز به آنان پيوستند. البته هشت سال بعد يعني در سال 1366 او به همراه بسياري از هم دوره اي هايش، از حوزه هنري خارج شد و 2 سال بعد به كمك دوستانش دفتر شعر جوان را راه اندازي كرد.

امين پور در دهه هاي دوم و سوم زندگي اش شاعري انقلابي و جنگ زده مي نمايد و شعرهاي دوران جنگش از نوادر ادبيات جنگ و پايداري آن سالهاست. اوخودش در پاسخ به اين سؤال كه قضاوت شما در مورد شعر دفاع مقدس از ابتدا تا كنون چيست؟ مي گويد: قضاوت به ويژه براي ادبيات و هنر دوره هاي خاص، بسيار دشوار است. منظور از دوره هاي خاص دوره هايي مانند مشروطيت، انقلاب، جنگ و دفاع مقدس است كه انگار شعر و ادبيات در اين دوره ها وظيفه، كار كرد و رسالت و در نتيجه گويي تعريف ديگري پيدا مي كند. بنابراين اگر بخواهيم با همان معيارهاي آرماني و هميشگي دوره هاي ديگر به سراغ اين دوره ها برويم چه بسا كه دست خالي بر گرديم و گمان كنيم كه خبري از هنر و ادبيات نبوده است. در حالي كه در بررسي چنين دوره هايي بهتر است كه به جاي نقد ايده آل به نقد رئال بيشتر بپردازيم. يعني واقعگرايانه تر نگاه كنيم نه صرفاً آرماني و ايده آل.

امين پور كه تجربه تدريس و مقطع راهنمايي را در فاصله سال هاي 60 تا 62 در كارنامه خود دارد، از سال 67 نيز به تدريس در دانشگاه الزهرا پرداخت، اما شروع تدريس او در دانشگاه تهران به سال 1370 بر مي گردد كه همچنان ادامه دارد.

فعاليت هاي قيصر امين پور سال گذشته از فعاليت هاي مطبوعاتي اش فاصله گرفت و از مهرماه سال گذشته نيز به همراه كامران فاني، حسن انوري، محمد علي موحد، يدالله ثمره، سليم نيساري و هوشنگ مرادي كرماني، به عضويت فرهنگستان زبان و ادب فارسي در آمد.

قيصر امين پور و اشعارش هر چه كه باشند، نمونه كامل زبان نسل دوم انقلاب است. نسلي كه از آرمان گرايي رفته رفته به واقع گرايي رخ پوشانده و همين واقع گرايي موجب نوشدن افكار و آراي آنها را داشته است. شايد به همين خاطر باشد كه اشعار دهه آخر عمر امين پوربيش از پيش مورد استقبال و اشتياق نسل سوم انقلاب قرار گرفته است و آنها در كتابخانه هاي خود لااقل يكي از ديوان هاي او را در كتابخانه خود به غنيمت برده اند. زندگينامه او را را با يكي از اشعار امين پور به پايان و از خواندنش لذت ببريم:

آفتاب مهرباني سايه ي تو بر سر من
اي كه در پاي تو پيچيد ساقه ي نيلوفر من
با تو تنها با تو هستم اي پناه خستگي ها
در هوايت دل كسسته ام از همه دلبستگي ها
در هوايت پر گشودم باور بال و پر من باد
شعله ور از آتش غم خرمن خاكستر من باد
اي بهار باور من اي بهشت ديگر من
چون بنفشه بي توبي تابم بر سر زانو سر من
بي تو چون برگ ازشاخه افتادم
زردو سرگردان در كف بادم
گر چه بي برگم گر چه بي بارم در هواي تو بيقرارم
برگ پاييزم بي تو مي ريزم
نو بهارو كن نوبهار
اي بهار باور من
اي بهشت ديگر من
چون بنفشه بي توبي تابم
بر سر زانو سر من


_________________

آخرين پستهاي انجمن
<< قوانين و شرايط استفاده از انجمنها >>
<< لطفا سعي کنيد به انجمنهاي مشابه اينجا نريد >>
<< روش ديدن نامه هاي جديد >>
<< کد آخرين ارسالهاي انجمنهاي تخصصي سايت سجاد >>

بازگشت به بالای صفحه

خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی مشاهده وب سایت این کاربر شناسه عضویت در Yahoo Messenger شناسه عضویت در MSN Messenger
Sajjad
ناظر سايت
ناظر سايت


عضو شده در: 17 دی 1384
پست: 6095
محل سکونت: اهواز iran.gif


امتیاز: 3245
دادن امتیاز
[وضعيت كاربر:آفلاین]

پست تاریخ: یکشنبه 13 آبان 1386 - 07:36    عنوان:   پاسخگویی به این موضوع بهمراه نقل قول

برای شادی روحش یه فاتحه می خونیم ..........
_________________

آخرين پستهاي انجمن
<< قوانين و شرايط استفاده از انجمنها >>
<< لطفا سعي کنيد به انجمنهاي مشابه اينجا نريد >>
<< روش ديدن نامه هاي جديد >>
<< کد آخرين ارسالهاي انجمنهاي تخصصي سايت سجاد >>

بازگشت به بالای صفحه

خواندن مشخصات فردی ارسال پیام شخصی مشاهده وب سایت این کاربر شناسه عضویت در Yahoo Messenger شناسه عضویت در MSN Messenger
نمایش پستها:   
ارسال موضوع جدید   پاسخ دادن به این موضوع   تشکر کردن از تاپیک   Printer-friendly version تمام زمانها بر حسب GMT + 3.5 Hours می‌باشند
صفحه 1 از 1


 

پرش به:  
شما نمی توانید در این بخش موضوع جدید پست کنید
شما نمی توانید در این بخش به موضوعها پاسخ دهید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش ویرایش کنید
شما نمی توانید موضوع های خودتان را در این بخش حذف کنید
شما نمی توانید در این بخش رای دهید

Powered by phpBB © 2001 phpBB Group
قالب فارسی شده توسط ایران یاد

INP-Nuke Copyright © 2005-2006 IranNuke Portal
Powered by  MyPagerank.Net
PHP-Nuke © 2004 by Francisco Burzi | INP-Nuke Copyright © 2005-2006 IranNuke Portal

مدت زمان ایجاد صفحه : 0.11 ثانیه